Concentrarsi solo sulle calorie per dimagrire è riduttivo!

Bisogna piuttosto considerare la combinazione molecolare dei pasti ed i diversi principi nutritivi che contiene. Potremmo avere  diete diverse ( una di patatine fritte, una di cioccolata, una di pane e pasta….), dalle stesse calorie: sarebbe la stessa cosa?

Assolutamente NO!!!

Stesse calorie ma cambiano i nutrienti: sono le molecole contenute nei cibi ( carboidrati, proteine, lipidi, vitamine, minerali,acqua…) che danno energia vitale all’organismo.

Le molecole dialogano con il nostro DNA, controllano la produzione di ormoni ed inviano diversi messaggi che spingono ad avereun metabolismo più o meno efficiente.

Ti dirò di più: UNO STESSO ALIMENTO PUO’ AVERE EFFETTI DIVERSI IN CORPI DIVERSI.

Inoltre, lo stesso alimento ha risposte diverse sulla chimica dell’organismo alle diverse ore del giorno!!!

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Just focusing on calories for weight loss is an understatement!

You should rather consider molecular combination meals and individual nutrients it contains. We may have different diets (one of chips, a chocolate bar, a bread and pasta ….), by the same calories: it would be the same thing?

Absolutely not!!!

Same calories but change the nutrients: are the molecules contained in foods (carbohydrates, proteins, lipids, vitamins, minerals,water …) that give energy to the body.

The molecules interact with our DNA, control the production of hormones and send several messages that urge to have a more or less efficient metabolism.

I’ll tell you more: the same FOOD can HAVE DIFFERENT EFFECTS IN DIFFERENT BODIES.

In addition, the same food has different answers on the chemistry of the body at different times of the day!

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